The impact of top management team and organizational culture on product/service and process innovation in Vietnamese banks

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Duong, Dao H.
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Applied Finance & Banking
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
9
Ausgabe / Nummer
2
Seiten / Dauer
55-68
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Scientific Press International
Verlagsort / Veranstaltungsort
Christchurch
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In the dynamic economy of Vietnam, the financial industry plays a crucial role. Vietnamese banks need to innovate to support economic growth. The research focuses on the key factors that increase innovation in banks. The relationships between the quality of the Top Management Team, Organizational Culture and Process Innovation, Product/Service Innovation in Vietnamese banks are analyzed. The results are based on 15 leading banks in Vietnam including 354 high executive officers. The analysis shows the quality of the Top Management Team and the Organizational Culture of banks significantly increase Product/Service Innovation and Process Innovation.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1792-6580
1792-6599
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Gold
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
DUONG, Dao H. und Fredric SWIERCZEK, 2019. The impact of top management team and organizational culture on product/service and process innovation in Vietnamese banks. Journal of Applied Finance & Banking. 2019. Bd. 9, Nr. 2, S. 55–68. DOI 10.26041/fhnw-6882. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-6882