How to Support Customer Segmentation with Useful Cluster Descriptions

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2015
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proc. of Industrial Conference on Data Mining ICDM'15, 2015
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
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Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Hamburg
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Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Customer or market segmentation is an important Instrument for the optimisation of marketing strategies and product portfolios. Clustering is a popular data mining technique used to support such segmentation { it groups customers into segments that share certain demographic or behavioural characteristics. In this research, we explore several automatic approaches which support an important task that starts after the actual clustering, namely capturing and labeling the "essence" of segments. We conducted an empirical study by implementing several of these approaches, applying them to a data set of customer representations and studying the way our study participants interacted with the resulting cluster representations. Major goal of the present paper is to nd out which approaches exhibit the greatest ease of understanding on the one hand and which of them lead to the most correct interpretation of cluster essence on the other hand. Our results indicate that using a learned decision tree model as a cluster representation provides both good ease of understanding and correctness of drawn conclusions.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
12.07.2015
Enddatum der Konferenz
21.07.2015
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
WITSCHEL, Hans Friedrich, Kaspar RIESEN und Simon LOO, 2015. How to Support Customer Segmentation with Useful Cluster Descriptions. In: Proc. of Industrial Conference on Data Mining ICDM′15, 2015. Hamburg. 2015. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-58

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diverse Metadatenkorrekturen
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