A Partimento method based on Portuguese sources of the eighteenth century. Edition and commentary
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
26.02.2024
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Master of Arts Spezialisierte Musikalische Performance Alte Musik
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Musik / Schola Cantorum Basiliensis
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Since a few decades ago, that research on basso continuo has led to the discovery of Partimento and how it was used in Italy as a pedagogical tool. Previous search has been focusing on Italian composers, especially those from Naples and associated with the music conservatories in such city in addition to the analysis of those sources and their musical style. In this paper, the focus is given to David Perez, born and educated in Naples and Romão Mazza, born in Lisbon and educated in Naples. Parts of their Partimento books are edited and put together in a Partimento method based on Partimento production in Lisbon.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Rafaela Beatriz de Cascao Gomes Salgado. (2024). A Partimento method based on Portuguese sources of the eighteenth century. Edition and commentary [Hochschule für Musik / Schola Cantorum Basiliensis]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/52708