“Striking the Imagination”. A Handbook for Creative Music Lessons

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
26.02.2024
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Master of Arts Musikpädagogik Alte Musik instumental/vokal
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Musik / Schola Cantorum Basiliensis
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
"Striking the Imagination” is a handbook designed to promote creativity and imagination when practising, teaching and performing music. Unlike many method books which focus exclusively on technical competence, this book is a compilation of prompts and exercises intended to stimulate thoughts and conversations to encourage musicians to question what they wish to communicate, and how they can express this during performance. Many of these exercises are inspired by historical performance practice and Early Music, with particular regard to historical concepts of Gesture, Rhetoric, Text-Setting, and Improvisation. Using this book will help to foster an imaginative and creative approach to music, which will in turn increase motivation, enjoyment, intention, and understanding, and above all else nurture artistic and expressive facility.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
'http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/'
Zitation
Saville, E. (2024). “Striking the Imagination”. A Handbook for Creative Music Lessons [Hochschule für Musik / Schola Cantorum Basiliensis]. https://doi.org/10.26041/fhnw-13577