Making Sustainable Higher Education: A Critique of Scholarly Responsibilities, Professionalisation and Praxis

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
06.03.2014
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Environmental Education Research
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
2014
Ausgabe / Nummer
20
Seiten / Dauer
288-289
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Taylor & Francis
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This thesis summary critiques how sustainable higher education (SHE), as a social and discursive practice, is currently constituted and reconstituted in various attempts to disrupt prevailing academic practices of unsustainability. Drawing on poststructuralist and critical hermeneutic perspectives, the study provides a multifaceted analysis of various elements of change regarding SHE. The study particularly focuses on those daily academic experiences of sustainable scholarship that would seek to bring about, as well as potentially resist, deeper transformation at all levels of academic practice.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1350-4622
1469-5871
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Unbekannt
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
MÜLLER LINDEQUE, Susanne, 2014. Making Sustainable Higher Education: A Critique of Scholarly Responsibilities, Professionalisation and Praxis. Environmental Education Research. 6 März 2014. Bd. 2014, Nr. 20, S. 288–289. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/14115