Augmented Reality in Design. Thinking about Hybrid Forms of Virtual and Physical Space in Design

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2014
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Aaron, Marcus
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Design, User Experience, and Usability. User Experience Design for Diverse Interaction Platforms and Environments
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
624-635
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Heidelberg
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper investigates how the technology of augmented reality and mixed media will shape and affect future design strategies. Although the technology was developed back in the 1990s, its dissemination has been slow. Particularly in the field of design practice, as well as in design research, new media technologies offer an interesting alternative for producing, visualizing, and embodying (data-enhanced) spaces. For scenography in terms of an integrated space-related design discipline, (focusing on spatial access to topics including perception and analysis of spaces) the use of interactive spaces provides a new variety of possibilities in organizing and solving problems by applying a spatial perspective. Therefore it is important, not to leave the emerging media spaces exclusively to the rapidly changing information-age technologies. This contribution aims at making designers aware of the technical possibilities and fosters their participation in its development and application.
Schlagwörter
Design, Interface, Maps, Mapping, raumbasierte Technologien, Kommunikation, Raumtheorie, AR, Orientierung, Navigation
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
22.06.2014
Enddatum der Konferenz
24.06.2014
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3319076256
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHRANZ, Christine, 2014. Augmented Reality in Design. Thinking about Hybrid Forms of Virtual and Physical Space in Design. In: Marcus AARON (Hrsg.), Design, User Experience, and Usability. User Experience Design for Diverse Interaction Platforms and Environments. Heidelberg: Springer. S. 624–635. ISBN 978-3319076256. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/30522