Die Passepartout-Weiterbildung – ein Meilenstein

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2015
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Weiterbildung und Mehrsprachigkeit. Formation continue et plurilinguisme. Further education and plurilingualism
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
22-45
Patent number
Publisher / Publishing institution
hep
Place of publication / Event location
Bern
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Der Artikel zeigt auf, wie das heutige Verständnis des Fremdsprachenunterrichts in den sechs schweizerischen Passepartout-Kantonen historisch und politisch gewachsen ist und in der Weiterbildung von Lehrpersonen umgesetzt wird. Dabei wird darauf eingegangen, wie sich Lehrpersonen in der Weiterbildung methodisch-didaktische sowie sprachspezifische Kompetenzen aneignen können und welche Rahmenbedingungen zum Gelingen der Weiterbildungsveranstaltungen beigetragen haben.
Keywords
Mehrsprachigkeitsdidaktik, Weiterbildung
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Gubler, B., Oberthaler, U., & Vanotti, M. (2015). Die Passepartout-Weiterbildung – ein Meilenstein. In M. Weil & M. Vanotti (eds.), Weiterbildung und Mehrsprachigkeit. Formation continue et plurilinguisme. Further education and plurilingualism (pp. 22–45). hep. http://hdl.handle.net/11654/12261