Lesemotivation, Lesekompetenz und Kompetenz-Erleben. Empirische Perspektiven und ein didaktisches Plädoyer

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
09.12.2011
Typ of student thesis
Course of study
Type
04 - Book part or conference paper
Editors
Gläser, Eva
Franke-Zöllmer, Gitta
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Lesekompetenzen fördern von Anfang an
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
112-129
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schneider Verlag Hohengehren
Place of publication / Event location
Baltmannsweiler
Edition
2
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Lesen, Medien, Sprache
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
PHILIPP, Maik, 2011. Lesemotivation, Lesekompetenz und Kompetenz-Erleben. Empirische Perspektiven und ein didaktisches Plädoyer. In: Eva GLÄSER und Gitta FRANKE-ZÖLLMER (Hrsg.), Lesekompetenzen fördern von Anfang an. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren. 9 Dezember 2011. S. 112–129. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/15151