Using Causal Loop Diagrams (CLD) as an organisational learning tool to raise management awareness of the eco-sustainability challenge and to facilitate operational problem solving
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2011
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
EurOMA
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
18th International Annual EurOMA Conference 2011
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cambridge
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper introduces Causal Loop Diagrams (CLD) as an organisational learning tool which should help managers of manufacturing firms to build awareness and understanding of the eco-sustainability challenge. In order to achieve that, the literature and case studies are used to analyse the drivers of the eco-sustainability challenge as well as their impact on innovation in the form of eco-efficiency and eco-effectiveness. Better understanding supports management to deal with this challenge and to sustain competitive advantage. CLD are a useful tool to structure and visualise components of the sustainability challenge and to highlight important cause-effect relations between components.
Schlagwörter
Sustainability challenge, management awareness, Causal Loop Diagrams
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
03.07.2011
Enddatum der Konferenz
06.07.2011
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
HINZ, Andreas, Maike SCHERRER-RATHJE und Saskia GÜTTER, 2011. Using Causal Loop Diagrams (CLD) as an organisational learning tool to raise management awareness of the eco-sustainability challenge and to facilitate operational problem solving. In: EurOMA (Hrsg.), 18th International Annual EurOMA Conference 2011. Cambridge. 2011. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/24562