Zur Bedeutung ausserschulischer Lernorte im Rahmen der Bildung für eine nachhaltige Entwicklung - illustriert mit einem Unterrichtsbeispiel zum Thema Tierhaltung/Fleischkonsum

No Thumbnail Available
Authors
Brunner, Beat
Author (Corporation)
Publication date
2013
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Haubenhofer, Dorit
Strunz, Inge Angelika
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Raus auf's Land - Landwirtschaftliche Betriebe als zeitgemäße Erfahrungs- und Lernorte für Kinder und Jugendliche
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
90-116
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schneider Verlag Hohengehren
Place of publication / Event location
Baltmannsweiler
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Unknown
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
BRUNNER, Beat und Christine KÜNZLI, 2013. Zur Bedeutung ausserschulischer Lernorte im Rahmen der Bildung für eine nachhaltige Entwicklung - illustriert mit einem Unterrichtsbeispiel zum Thema Tierhaltung/Fleischkonsum. In: Dorit HAUBENHOFER und Inge Angelika STRUNZ (Hrsg.), Raus auf’s Land - Landwirtschaftliche Betriebe als zeitgemäße Erfahrungs- und Lernorte für Kinder und Jugendliche. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren. S. 90–116. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/17183