Handlungskompetenzorientierung - Anforderungen aus methodisch-didaktischer Perspektive und Implikationen für die Berufsfelddidaktik am Beispiel der Informatikausbildung

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2019
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Berufsfelddidaktik in der Schweiz: internationale Einbettung, Ausdifferenzierung und konkrete Umsetzung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
16
Issue / Number
Pages / Duration
1-20
Patent number
Publisher / Publishing institution
bwp@ Berufs- und Wirschaftspädagogik
Place of publication / Event location
Online
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Gold
License
'https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/'
Citation
Degen, D., Arpagaus, J., Martins, R., & Gut, J. (2019). Handlungskompetenzorientierung - Anforderungen aus methodisch-didaktischer Perspektive und Implikationen für die Berufsfelddidaktik am Beispiel der Informatikausbildung. In A. Barabasch & C. Baumeler (eds.), Berufsfelddidaktik in der Schweiz: internationale Einbettung, Ausdifferenzierung und konkrete Umsetzung (Vol. 16, pp. 1–20). bwp@ Berufs- und Wirschaftspädagogik. https://doi.org/10.26041/fhnw-9130