Identifying the enablers and inhibitors of organizational learning in the context of IT governance: an exploratory Delphi study
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Information Systems Management
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
39
Ausgabe / Nummer
3
Seiten / Dauer
241-268
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Taylor & Francis
Verlagsort / Veranstaltungsort
London
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Despite significant investments in training, many organizations fail to implement IT Governance. This problem is known as theory-practice gap. Organizational Learning has been suggested as an approach to overcome this problem but there is still lack of understanding about how Organizational Learning applies to the context of IT Governance. Therefore, this exploratory study presents insights from a Delphi study that was conducted to identify and rank enablers and inhibitors of Organizational Learning in this context.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1058-0530
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
DE MAERE, Koen, Steven DE HAES, Michael VON KUTZSCHENBACH und Tim HUYGH, 2021. Identifying the enablers and inhibitors of organizational learning in the context of IT governance: an exploratory Delphi study. Information Systems Management. 2021. Bd. 39, Nr. 3, S. 241–268. DOI 10.1080/10580530.2021.1964654. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/43087