mini-grammaire. Einblicke in die Grammatik der französischen Sprache
No Thumbnail Available
Authors
Author (Corporation)
Publication date
30.08.2015
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
02 - Monograph
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schulverlag plus
Place of publication / Event location
Bern
Edition
1
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Die Schülergrammatik richtet sich an Kinder und Jugendliche, die in einem deutschsprachigen Gebiet Französisch als schulische Fremdsprache lernen. In der Referenzgrammatik werden die Grammatikphänomene in authentischen Texten fokussiert, die vertont vorliegen. Eine weitere Besonderheit stellen die sprachenvergleichenden Seiten dar.
Keywords
Grammatik, Französisch, Mehrsprachigkeitsdidaktik, Nachschlagewerk
Subject (DDC)
440 - Französisch, romanische Sprachen allgemein
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
400 - Sprache, Linguistik
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
400 - Sprache, Linguistik
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-292-00790-2
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
LOVEY, Gwendoline, 2015. mini-grammaire. Einblicke in die Grammatik der französischen Sprache. 1. Bern: Schulverlag plus. ISBN 978-3-292-00790-2. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/24075