Den Unterricht wirksam gestalten. Anregungen aus der Hattie-Studie
Loading...
Files
[Gegenüber der Printversion korrigierter Artikel]
Authors
Author (Corporation)
Publication date
05/2015
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Bündner Schulblatt
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
2015
Issue / Number
Mai
Pages / Duration
14-19
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Der Beitrag skizziert die Wirkungsgeschichte der von John Hattie publizierten Studien im deutschsprachigen Raum. Die Alleinstellung seiner Werke wird dargelegt, Schwächen seiner Arbneiten werden angesprochen und Missverständnisse aus der Rezeption thematisiert. Zentrale Ergebnisse werden kurz angesprochen.
Keywords
Schulentwicklung, Unterrichtsentwicklung, Hattie, Evaluation
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Beywl, W. (2015, May). Den Unterricht wirksam gestalten. Anregungen aus der Hattie-Studie. Bündner Schulblatt, 2015(Mai), 14–19. https://doi.org/10.26041/fhnw-182