‘My family’s goals are also my goals’: the relationship between collectivism, distal utility value, and learning and career goals of international university students in Germany

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Bakaç, Cafer
Froehlich, Laura
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
20.11.2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
International Journal for Educational and Vocational Guidance
Themenheft
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
21
Ausgabe / Nummer
2
Seiten / Dauer
355-378
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The utility value of an academic task can affect university students’ learning behavior and career choices. For collectivistic-oriented students, learning and career goals also matter to their families. Following expectancy-value theory, we assumed that families’ achievement-related expectations would affect collectivistic-oriented students’ utility value. We conducted a survey study with 154 international university students in Germany. We found a significant mediation effect of students’ distal utility value of their university coursework on the relationship between students’ collectivism, learning goal orientation, and motivation to follow family-oriented distal career goals, respectively. Practical implications for career counselors and university teachers are discussed.
Schlagwörter
Collectivism, Expectancy-value theory, Learning and career goals
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1573-1782
1873-0388
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
'http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/'
Zitation
MOK, Sog Yee, Cafer BAKAÇ und Laura FROEHLICH, 2020. ‘My family’s goals are also my goals’: the relationship between collectivism, distal utility value, and learning and career goals of international university students in Germany. International Journal for Educational and Vocational Guidance. 20 November 2020. Bd. 21, Nr. 2, S. 355–378. DOI 10.1007/s10775-020-09447-y. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4020