Buchtrailer oder: Marketing fürs Lesen
No Thumbnail Available
Authors
Author (Corporation)
Publication date
01.05.2013
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Buch & Maus
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
2
Pages / Duration
19-21
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Was der Klappentext für das Buch, ist der Trailer für den Film: Er soll Appetit machen auf das ganze Produkt. In Zeiten der Medienkonvergenz wird Literatur, u.a. Jugendliteratur, auch mit filmischen Mitteln vermarktet, über Buchtrailer. DANIEL AMMANN, STEFAN BRÜLHART und BEAT KÜNG nutzen die Herstellung eines Buchtrailers zur Leseförderung und zur Förderung von Kreativität und Medienkomptenz: Drei Männer, drei Erfahrungen.
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Unknown
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
AMMANN, Daniel, Stephan BRÜLHART und Beat KÜNG, 2013. Buchtrailer oder: Marketing fürs Lesen. Buch & Maus. 1 Mai 2013. Nr. 2, S. 19–21. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/13243