Introduction: Exploring tensions in the creative economy
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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Culture, creativity and economy - collaborative practices, value creation and spaces of creativity
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
1-12
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Routledge
Verlagsort / Veranstaltungsort
London
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This book nuances our understanding of the contemporary creative economy by engaging with a set of three key tensions which emerged over the course of eight European Colloquiums on Culture, Creativity and Economy (CCE): 1) The tension between individual and collaborative creative practices, 2) The tension between tradition and innovation, and 3) The tension between isolated and interconnected spaces of creativity. This book will be of interest to students, scholars and professionals researching the creative economy, as well as specific cultural and creative industries, across the humanities and social sciences.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-1-032-05327-1
978-1-032-05330-1
978-1-003-19706-5
978-1-032-05330-1
978-1-003-19706-5
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
HRACS, Brian J., Taylor BRYDGES, Tina HAISCH, Atle HAUGE, Johan JANSSON und Jenny SJÖHOLM, 2021. Introduction: Exploring tensions in the creative economy. In: Brian J. HRACS, Tina HAISCH, Atle HAUGE, Johan JANSSON und Jenny SJÖHOLM (Hrsg.), Culture, creativity and economy - collaborative practices, value creation and spaces of creativity. London: Routledge. S. 1–12. ISBN 978-1-032-05327-1. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48182