Participation by hard-of-hearing students in integration classrooms: Facets of interactional competence

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
02 - Monographie
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Kommunikation – Partizipation – Inklusion
Reihennummer
4
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Frank & Timme
Verlagsort / Veranstaltungsort
Berlin
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
A growing number of deaf and hard-of-hearing students attend regular classrooms where they face specific opportunities and challenges concerning their participation. This book focuses on plurilingual (spoken and sign language) adolescents in partial integration, who are supported by a teaching assistant in the spoken language classrooms. How does the presence of an assistant shape the students’ participation and the overall classroom interaction? How do the students design their engagement in classroom activities and how do they negotiate their hearing and understanding, which are particularly at risk for them? Managing these tasks calls for the participants’ interactional competence, which is observed on the basis of their multimodal practices including verbal and non-verbal resources.
Schlagwörter
participation, deaf and hard-of-hearing, integration, classroom interaction, conversation analysis, multimodality
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-7329-0433-4
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
GIRARD, Simone, 2018. Participation by hard-of-hearing students in integration classrooms: Facets of interactional competence. Berlin: Frank & Timme. Kommunikation – Partizipation – Inklusion, 4. ISBN 978-3-7329-0433-4. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/27199