Of Minimal Materialities And Maximal Amplitudes: A Provisional Manual Of Stroboscopic Noise Performance

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2013
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Leonardo Electronic Almanac
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
19
Ausgabe / Nummer
3
Seiten / Dauer
256-270
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
MIT Press
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The various techniques available to contemporary multimedia performers congeal, on occasion, into a set of related tools, techniques, and apparent motivations that one might characterize as a genre or scene. More often than not, in technologized audiovisual performance, these differentiable aesthetics and styles emerge with the introduction of a particular new media technology capability (see 'electronic music’ and 'computer music’ as examples of this). New tools beget new aesthetics and timbres, and software and hardware advances allow for more bits-per-second, more particles-per-frame, and more computing power-per-square-centimeter. Likewise and meanwhile, although more exceptionally, performance tools and styles also arise that are somewhat resistant to these vectors of technological progress.
Schlagwörter
technology, sound, performance
Fachgebiet (DDC)
700 - Künste und Unterhaltung
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1071-4391
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
ALLEN, Jamie, 2013. Of Minimal Materialities And Maximal Amplitudes: A Provisional Manual Of Stroboscopic Noise Performance. Leonardo Electronic Almanac. 2013. Bd. 19, Nr. 3, S. 256–270. DOI 10.26041/fhnw-4498. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4498