Domenico Scarlatti´s Essercizi per Gravicembali: Didactic Value and the Mystery of the Title
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
02.06.2022
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Musik Basel FHNW, Schola Cantorum Basiliensis
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This work is dedicated to Domenico Scarlatti’s Essercizi per gravicembali published in London
in 1738. It explores the term “essercizi”, or “exercise” in English, through an excursus in the similar
collections and pieces throughout Europe: the English Lessons, the German Clavier-Übungen, the
Italian Essercizi and the French Leçons. While in some cases the term is employed in generic titles
for non didactic collections of music, in others it is used in sacred music. Some of the dictionaries
also provide us with the definition of spiritual exercise. The second half of the work includes the
analysis of 12 selected sonatas from the collection from a didactic point of view. Each of them
imposes new technical challenges to the student and may be used by different ages and skill levels.
Even though the collection was not printed as clearly didactic material, it can be and is widely used
as such.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
780 - Musik
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Zitation
KOKOSHYNSKYY, Dmytro, 2022. Domenico Scarlatti´s Essercizi per Gravicembali: Didactic Value and the Mystery of the Title. Basel: Hochschule für Musik Basel FHNW, Schola Cantorum Basiliensis. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4718