The Early Compositional Style of Madalena Casulana: A Reassessment of the Current Known Sources of Casulana’s Life and an Analysis of her Four Madrigals in Il Desiderio, 1566

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
11.04.2022
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Musik Basel FHNW, Schola Cantorum Basiliensis
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This study reassesses the primary sources which trace the life of Madalena Casulana (c. 1540 – c. 1590), including in-depth analyses of her first four madrigals which were published in the anthology Il Desiderio in 1566. As the first European woman to have published collections of music in her own name, her early works are seminal in the history of music, and yet widely unknown by the public and largely neglected even by music historians and early music specialists. Through examining her context and life in addition to the historical composition techniques used in these four works, this study aims to better understand Casulana’s early compositional style.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
780 - Musik
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
'http://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/'
Zitation
SADLER, Liane, 2022. The Early Compositional Style of Madalena Casulana: A Reassessment of the Current Known Sources of Casulana’s Life and an Analysis of her Four Madrigals in Il Desiderio, 1566. Basel: Hochschule für Musik Basel FHNW, Schola Cantorum Basiliensis. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4724