Escape Room Gamification Technique To Raise Cybersecurity Awareness In SMEs
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
With the evolution of information technology, more and more small and medium-sized enterprises (SMEs) are using technology to support and grow businesses. SMEs are facing constant pressure to be more efficient, competitive and agile to secure their presence in the globally competitive market. With the prevalence of internet, SMEs are constantly evaluating and adapting new technologies such as software as a service (SaaS), cloud computing, mobile, internet of things (IoT), online banking etc. All these new opportunities are coming with inherent risks of ever-changing cyberspace and overgrowing cybercrime. SMEs are soft targets for cybercriminals and the need for controls is evidenced by accumulating fraud incidents, identity thefts, denial of service attacks and illicit accesses or breaches of data over the last few years. This reduces the ability of SMEs to innovate and gain business advantage. Previous research has shown that the human factor remains the weakest link in the cybersecurity chain, so it is paramount to make sure the employees receive effective training to embrace a security mindset. This study focuses on analyzing the challenges faced by SMEs in raising cybersecurity awareness in its employee. It also analyses, existing cybersecurity awareness training delivery methods and their shortcomings....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
ZANWAR, Trupti, 2019. Escape Room Gamification Technique To Raise Cybersecurity Awareness In SMEs. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40394