Modeling the instructional design of a language training for professional purposes, using augmented reality
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
New trends in business information systems and technology
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
205-222
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Wiesbaden
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This chapter presents the instructional design of a language-training model for professional and vocational purposes on behalf of the Swiss railway industry, specifically designed for German-speaking train drivers and train operators, who work for the Schweizerische Südostbahn (SOB). In fact, around 50 train drivers and train operators need to learn Italian and be able to communicate clearly and confidently in this language by 2021. Thanks to the opening of the Gotthard Base Tunnel in 2016, some Swiss railway companies are expanding their business portfolios also in the Italian speaking region of Switzerland. Augmented Reality (AR), specifically the Blippar app, is used here as an additional and motivating guide to learning technical terms and nouns, verbs, and dialogue structures, in short: essential railway communication features between train drivers and train operators. The final goal of the chapter is to describe how railway professional trainees, learning a new language, are actively designing their own language learning contents, using AR.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-030-48331-9
978-3-030-48332-6
978-3-030-48332-6
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
INGLESE, Terry und Safak KORKUT, 2020. Modeling the instructional design of a language training for professional purposes, using augmented reality. In: Rolf DORNBERGER (Hrsg.), New trends in business information systems and technology. Wiesbaden: Springer. S. 205–222. ISBN 978-3-030-48331-9. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42722