Innovative learning models to master the digital transformation in the audit profession

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
EDULEARN20 Proceedings
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
3717-3721
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Online
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The fourth industrial revolution is in full swing. The digitalization of living and working environments is changing our society and thus the way we learn. Under these conditions, audit work is becoming even more process-oriented, networked and with a more holistic audit focus. Universities - like the University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland (FHNW) - are playing a crucial part at an early stage on the career path of an auditor. Hence, there is a strong need to react on the digital transformation in the audit profession by implementing innovative learning models in a way that graduates bring newly required competencies and qualifications into their job as an auditor of tomorrow.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
12th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN20)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
06.07.2020
Enddatum der Konferenz
07.07.2020
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-84-09-17979-4
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
CANIPA, Marco und Frank GRIMBERG, 2020. Innovative learning models to master the digital transformation in the audit profession. In: Luis GÓMEZ CHOVA, Agustín LÓPEZ MARTÍNEZ und Ignacio CANDEL TORRES (Hrsg.), EDULEARN20 Proceedings. Online. 2020. S. 3717–3721. ISBN 978-84-09-17979-4. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42742