The inherent tensions of ‘instant education’. A critical review of mobile instant messaging
Lade...
Autor:innen
Rambe, Patient
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
International Review of Research in Open and Distributed Learning
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
19
Ausgabe / Nummer
5
Seiten / Dauer
218-237
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Athabasca University Press
Verlagsort / Veranstaltungsort
Athabasca
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper critically reviews literature on the role of Mobile Instant Messaging (MIM) applications, such as WhatsApp, in supporting learning and teaching practice. Using formal qualitative synthesis as its methodology, and dialectical theory as an analytical framework, our main objective was to identify tensions, affordances, constraints, and resolution strategies in educational uses of MIM. In contrast to prior work, the analysis offers a nuanced and complex picture of the use of MIM in learning and teaching settings. Instead of facilitating the creation of educational outcomes in a straightforward manner, the realities of MIM use are socially constructed and the subject of conflictual negotiations. The educational use of MIM requires users to navigate the interdependent dialectical tensions of immediacy versus delays (temporal dimension), intimacy versus detachment (relationship dimension) and task versus ludic orientation (intellectual dimension). The findings also reveal a number of behavioural and technical resolution strategies that users deploy to manage these tensions.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1492-3831
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Diamond
Zitation
PIMMER, Christoph und Patient RAMBE, 2018. The inherent tensions of ‘instant education’. A critical review of mobile instant messaging. International Review of Research in Open and Distributed Learning. 2018. Bd. 19, Nr. 5, S. 218–237. DOI 10.19173/IRRODL.V19I5.3765. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-6808