Learning Java Loops and Control Structures by Moving a Ladybird

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2023
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
GSGS'23. 8th International Conference on Gamification & Serious Games
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
70-73
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Neuchâtel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
We adapted an existing Java teaching game called JavaKara to help students learn how to use loops and control statements and tested it in class. Two groups of BSc Students in an introductory Java course played the game for about an hour. The game was evaluated using the MEEGA+ game evaluation method. A questionnaire was administered to get feedback and the game got a score 53.45, i.e. good. Students reported that they lost track of time and were satisfied with this new learning paradigm.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
8th International Conference on Gamification & Serious Games (GSGS'23)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
26.06.2023
Enddatum der Konferenz
30.06.2023
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-2-940387-29-8
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
PUSTULKA, Elzbieta und Alessandro SPADOLA, 2023. Learning Java Loops and Control Structures by Moving a Ladybird. In: GSGS′23. 8th International Conference on Gamification & Serious Games. Neuchâtel. 2023. S. 70–73. ISBN 978-2-940387-29-8. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/43467