Games as Speculative Tools

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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
28.01.2023
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
As society faces various socio-ecologic problems, speculation can be used as a critical practice to build on existing biases and confront dissonances. How can games encourage the players to be creative and critically reflect on the human condition, society, and their relationship to nature and technology? There is something about the human play drive that is deeply connected to our ways of experiencing and shaping the world. Through play, we can cultivate a new way of looking at, depicting, and engaging with the world and generate non-paranoid imaginations where ambiguity and diversity are at home.
Schlagwörter
Speculative design, Critical games, Games, Future
Fachgebiet (DDC)
700 - Künste und Unterhaltung
Projekt
Veranstaltung
SPIEL! Games as Critical Practice
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
26.01.2023
Enddatum der Konferenz
29.01.2023
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
FREI, Lena, 2023. Games as Speculative Tools. SPIEL! Games as Critical Practice. Basel. 28 Januar 2023. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/43992