An international systematic review of the ICF and Education. Comparisons from German, Portuguese, Italian, Spanish, Chinese, and South African publications
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
23.08.2022
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Yerevan
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This study is the outcome of a systematic literature review on the use of the International Classification of Functioning Disability and Health (World Health Organisation, 2001, ICF) and its Children and Youth version (World Health Organisation, 2007, ICF-CY) in the field of education and specifically education for children with disabilities, special educational needs and those requiring additional support in school. In 2010 Moretti, Alves, and Maxwell (Maxwell et al, 2012; Moretti et al., 2012) carried out a similar ground-breaking review and set the scene for how the ICF is used in the education field. In the intervening decade much has developed with the ICF and it is time for another measure of the situation. Throughout this paper we will refer the “ICF” as both the ICF (2001) and the ICF-CY (2007), unless otherwise specifically indicated.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
ECER 2022
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
22.08.2022
Enddatum der Konferenz
25.08.2022
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
MAXWELL, Gregor, Ines ALVES, Michelle PROYER, Raphael ZAHND, Marta MORETTI und Lin-Ju KANG, 2022. An international systematic review of the ICF and Education. Comparisons from German, Portuguese, Italian, Spanish, Chinese, and South African publications. ECER 2022. Yerevan. 23 August 2022. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/45957