Blockchain teaching with Bloxxgame

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Special Issue for GALA 2024. Games Competition & Exhibition. Book of Abstracts
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
12-14
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Controlling Plus+ Institut (CPI)
Verlagsort / Veranstaltungsort
Berlin
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Bloxxgame is a web-based blockchain simulation game with an intuitive graphical user interface. The game is designed as a teaching tool for classroom or online teaching. Bloxxgame enables step-by-step discovery and a basic understanding of the fundamental principles of a blockchain. Once players understand the key principles of a blockchain, the game becomes more playful. You can play it alone against the bots or with any number of players, with or without bots. Key concepts like hashing, digital signatures, digital identity, tokens, wallets, transaction fees, Proof of Work, and mining are presented in an interactive format. A special and unique feature is the experience of the consensus algorithm with Proof of Work. Bloxxgame has a sophisticated teacher cockpit with which all players can be easily managed. With seven game levels and mining and transaction robots, the teacher can set up a wide variety of dynamic learning scenarios.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
GALA
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Diamond
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
Dettling, W. (2024). Blockchain teaching with Bloxxgame. In R. Röpke, K. Risley, M. Rocha, & J.-B. Bongers (Eds.), Special Issue for GALA 2024. Games Competition & Exhibition. Book of Abstracts (pp. 12–14). Controlling Plus+ Institut (CPI). https://doi.org/10.5281/zenodo.14281319