{in}-between bits+being. An inquiry into concepts of cybernetic mark-making + emergent aesthetics

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2025
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Master of Arts FHNW in Digital Communication Environments
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Building upon the foundational practices of generative Art in digital environments, this Master's thesis interrogates manifestations of algorithmic materiality. The resulting inquiry examines the use of robotic drawing, with a focus on pen plotters, as the primary site of investigation. This practice-based research investigates how these apparatuses have the potential to reveal new forms of distributed authorship through embodied computation and physical translation of algorithmic processes. Inspired by cybernetic and posthuman theoretical frameworks, it challenges traditional notions of singular creative genius by examining how authorship emerges through recursive interactions within human-machine assemblages.
Schlagwörter
Posthumanism, Cybernetics, Algorithmic Materiality, Generative Art, Authorship
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
{in}-between bits+being. An inquiry into concepts of cybernetic mark-making + emergent aesthetics. (2025). [Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/53550