Auflistung nach Autor:in "Fuchs, Matthias"
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- PublikationAufwachsen in einer globalisierten Wissensgesellschaft - Umgang mit normativ-ethischen Fragen im Rahmen einer Bildung für eine Nachhaltige Entwicklung(Waxmann, 2013) Künzli, Christine; Bertschy, Franziska; Buchs, Christoph; Wannack, Evelyne; Bosshart, Susanne; Eichenberger, Astrid; Fuchs, Matthias; Hardegger, Elisabeth; Marti, Simone [in: 4- bis 12-Jährige - ihre schulischen und ausserschulischen Lern- und Lebenswelten]04B - Beitrag Konferenzschrift
- PublikationPädagoge - Politiker - Kirchenreformer. Augustin Keller (1805–1883) und seine Zeit(hier und jetzt, 2005) Leimgruber, Yvonne; Frank, Hansjörg; Fuchs, Matthias; Küng, Beatrice03 - Sammelband
- PublikationSäkularisierung und Schule im 19. Jahrhundert(hier und jetzt, 2006) Späni, Martina; Leimgruber, Yvonne; Frank, Hansjörg; Fuchs, Matthias; Küng, Beatrice [in: Pädagoge - Politiker - Reformer. Augustin Keller (1805-1883) und seine Zeit]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationSchwierige Wirkungsbedingungen und gesellschaftliches Engagement. Ein Einblick in Biografien von Schulmännern im Umfeld Kellers(hier und jetzt, 2005) Leimgruber, Yvonne; Leimgruber, Yvonne; Frank, Hansjörg; Fuchs, Matthias; Küng, Beatrice [in: Pädagoge – Politiker – Kirchenreformer. Augustin Keller (1805-1883) und seine Zeit]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationUser experience and usability: the case of augmented reality(Springer, 2020) Korkut, Safak; Mele, Emanuele; Cantoni, Lorenzo; Xiang, Zheng; Fuchs, Matthias; Gretzel, Ulrike; Höpken, Wolfram [in: Handbook of e-tourism]User experience and design are central factors in information and communication technologies, determining the use and success of adoption of any tourism application. These issues are tackled within the so-called “usability” tests, which provide multiple ways of investigating whether an application is usable to visitors within specific contexts of interest. With the aim of providing both tourism scholars and practitioners with an original overview on the topic of usability, this book chapter will take the case of augmented reality (AR) applications from an online communication perspective. First, we provide an overview on usability analysis and web analytics, also illustrating how data from actual uses can provide information on the risks involved with the use of an application. Second, we present a collection of AR studies, positioning them in relationship with usability analysis and related challenges. Lastly, future research trends, including the concept of gamification and replayability, are outlined in the conclusion.04A - Beitrag Sammelband