Auflistung nach Autor:in "Roth, Jürgen"
Gerade angezeigt 1 - 17 von 17
- Treffer pro Seite
- Sortieroptionen
Publikation Diagnostische Kompetenzen von Mathematiklehrerinnen und -lehrern verstehen und erfassen(WTM, 2014) Leuders, Timo; Leuders, Juliane; Philipp, Kathleen; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Diagnostische Prozesse und Ressourcen von Mathematiklehrpersonen(WTM, 2014) Leuders, Timo; Philipp, Kathleen; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Elementare mathematische Handlungsaspekte(WTM, 01.05.2014) Linnemann, Torsten; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Entwicklung eines Instruments zur Erfassung des Operationsverständnisses der Multiplikation(WTM, 2014) Royar, Thomas; Streit, Christine; Ziska, Simone; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Fachbezogene diagnostische Kompetenzen - Forschungsstand und Forschungsdesiderata(WTM, 2014) Leuders, Timo; Leuders, Juliane; Philipp, Kathleen; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation How do students use basic aspects of functional thinking when learning mathematics in a chemistry context?(European Society for Engineering Education (SEFI), 2023) Friedhoff, Lars; Roth, Jürgen; Rausenberger, JuliaThe mathematical concept of function is challenging for students in first-year undergraduate mathematics courses, especially when the concept is applied in the context of STEM courses. This difficulty is often due to a lack of conceptual understanding of functions. From a normative perspective, conceptual understanding of functions involves 1) dealing with the different representations of a function, namely table, graph, analytical term and verbal description, while 2) considering three different aspects of functions, namely correspondence, covariation and object. Previous research suggests that the covariation aspect is essential for achieving a sophisticated conceptual understanding of functions. In order to promote the conceptual understanding of functions, a digital self-learning environment was developed and implemented in the first-year basic mathematics course at the School of Life Sciences, University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland (FHNW). To facilitate the transfer of mathematical knowledge to applied STEM courses, the mathematical learning environment focuses on chemical reactions, where the concentration of the reactants is analysed. Initial findings from the qualitative content analysis show 1) how students use the different aspects of mathematical functions in the context of chemical reactions and 2) how the covariation and object aspects support students in linking the chemical context to mathematical representations.04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Individuelle Curricula von Lehrpersonen zur analytischen Geometrie(WTM, 01.05.2014) Girnat, Boris; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Kompetenzstufen- und Kompetenzentwicklungsmodelle(WTM, 01.05.2014) Siller, Hans-Stefan; Bruder, Regina; Linnemann, Torsten; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Mathematik und Sprachkompetenz(WTM, 01.05.2014) Linneweber-Lammerskitten, Helmut; Schäfer, Marc; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Mathematikmaterialien mit Berufsfeldbezug in der Sekundarstufe II(WTM, 01.05.2014) Linnemann, Torsten; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Mathematische Anforderungen für Studienanfänger an Schweizer Hochschulen(WTM, 01.04.2014) Rüede, Christian; Weber, Christof; Eberle, Franz; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Prädiktive Validität von Lehrermerkmalen in der COACTIV-Studie(WTM, 2014) Bruckmaier, Georg; Krauss, Stefan; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Strukturell verfeinerte Prozesskodierung nach Polya-Gawlick(WTM, 2014) Pilous, Roland; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Stufung mathematischer Kompetenzen am Ende der Sekundarstufe II - eine Konkretisierung(WTM, 01.05.2014) Siller, Hans-Stefan; Bruder, Regina; Linnemann, Torsten; Hascher, Tina; Sattlberger, Eva; Steinfeld, Jan; Schodl, Martin; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Testitems zur mathematischen Sprachkompetenz(WTM, 01.05.2014) Linneweber-Lammerskitten, Helmut; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Texte lesen und verstehen, Lösungswege diskutieren: Das Schulbuch als zentrales Element mathematischen Kommunizierens?(WTM, 01.05.2014) Besser, Michael; Richard, Andreas; Linneweber-Lammerskitten, Helmut; Leiss, Dominik; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Zur kategorialen Wahrnehmung von Fachdidaktikern und Lehramtsstudierenden bei der diagnostischen Beurteilung von Schülerdokumenten(WTM, 01.03.2014) Weber, Christof; Rüede, Christian; Streit, Christine; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag Konferenzschrift