Listen
Publikation 16 Jahre up to date(Swiss Professional Media, 03.03.2010) Nierle, Julia01B - Beitrag in Magazin oder ZeitungPublikation 35 000 Artikel im Netz(2005) Imhof, RuthDie Vögtli Bürotechnik AG hat sich zum Ziel gesetzt, in Kooperation mit ihren Kunden in den nächsten zwei bis drei Jahren den Anteil der elektronisch abgewickelten Bestellungen auf 80 Prozent zu steigern.01B - Beitrag in Magazin oder ZeitungPublikation 05 - Forschungs- oder ArbeitsberichtPublikation 7 Gedanken zur Work Life Balance(GABAL, 2007) Dalla Vecchia, Martina; Köhler, Hans-Uwe L.Was hat sie, was andere nicht haben? Worin liegt die Magie der Zahl 7? Was finden wir, wenn wir den Scheinwerfer auf sie richten? Auf die 7. Intelligenz nach Howard Gardner, auf Stephen R. Coveys 7. Weg, gar auf das 7. Gesetz der Liebe oder die Tops und Flops des 7. Sinns. Hans-Uwe L. Köhler, Experte für emotionale Kommunikation, hat 35 Marketingexperten, Hochschulprofessoren, Verkaufsprofis, Verlagsmenschen und Journalisten gebeten, das Thema "7" aufzugreifen. Herausgekommen sind 35 spannende Essays, in denen Gedanken, Regeln und Gesetze zum beruflichen und privaten Erfolg vorgestellt werden, bei denen sich alles um die 7 dreht. Nach "Best of 55" und "Sex sells" beendet Hans Uwe L. Köhler mit dem vorliegenden Band seine fünfeckige Trilogie. Ein letztes Mal dürfen Liebhaber ungewöhnlicher Buchprojekte sich auf ein wirklich einzigartiges Leseabenteuer freuen.04A - Beitrag SammelbandPublikation 7x24 Stunden, Mobile Computing: In vier Jahren eine Million Franken eingespart(2005) Imhof, RuthDie Wetrok AG versorgt professionelle Reiniger mit Maschinen, Reinigungs- und Pflegemitteln. Telematik steigert die Effizienz der Servicetechniker: Die Fahrzeuge werden geortet und navigiert. Die Kundendaten sind über Mobile Computing jederzeit abrufbar.01B - Beitrag in Magazin oder ZeitungPublikation A classification for business model types in e-commerce(04.08.2011) Abdollahi, Golrou; Leimstoll, UweInternet business models have been widely discussed in literature and applied within the last decade. Nevertheless, a clear understanding of some e-commerce concepts does not exist yet. The classification of business models in e-commerce is one of these areas. The current research tries to fill this gap through a conceptual and qualitative study. Nine main e-commerce business model types are selected from literature and analyzed to define the criteria and their sub-criteria (characteristics). As a result three different classifications for business models are determined. This study can be used to improve the understanding of essential functions, relations and mechanisms of existing e-commerce business models.04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation A Contribution to industrial grid computing(Springer, 2002) Blaszczyk, Andreas; Uhl, Axel04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation A Designer's Benchmark for Active Database Management Systems: 007 Meets the BEAST(Springer, 11.09.1995) Geppert, Andreas; Gatziu Grivas, Stella; Dittrich, Klaus R.04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation A Family of Novel Graph Kernels for Structural Pattern Recognition(Springer, 2007) Bunke, Horst; Riesen, Kaspar; Rueda, Luis; Mery, Domingo; Kittler, Josef04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation A Fast Matching Algorithm for Graph-Based Handwriting Recognition(2013) Fischer, Andreas; Frinken, Volkmar; Riesen, Kaspar; Bunke, Horst; Suen, Ching Y.; Haxhimusa, Yll; Jiang, Xiaoyi; Artner, Nicole M.; Kropatsch, Walter G.04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation A Framework for the Analysis of Socio-Economic Aspects of Electronic Markets(1997) Schubert, PetraThe Internet still lacks global acceptance of being a platform for user-friendly, trustworthy Electronic Commerce. Latest research in the field of Electronic Markets shows that there are, without any doubt, a number of socio-economic (social, psychological as well as economic) criteria which represent critical success factors for the global breakthrough of electronic shopping applications. Usually, forecasts on Electronic Commerce development focus on technical aspects, such as telecommunication infrastructure, security and speed. The following paper presents a theoretical framework for the evaluation of the socio-economic aspects to which all electronic business relations are also subject. The empirical results stem from the business case of the Electronic Mall Bodensee (EMB), an existing mall with more than 400 partners, companies as well as organisations, and universities, in the Lake Constance region (Switzerland, Germany, Austria).04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation A Global Knowledge Medium as a Virtual Community: The NetAcademy Concept(1998) Schubert, Petra; Lincke, David-Michael; Schmid, BeatTaking up the ideas of the ancient Greek concept of Academia, the ?NetAcademy? is aiming at providing a knowledge medium to aid in the creation, integration, reviewing and dissemination of domain-specific knowledge in the scientific community. In pursuit of these goals it is taking full advantage of the unique characteristics and potential of the Internet medium. The NetAcademy is an existing web information system (WIS) which was developed in order to support the building of virtual scientific communities for different research fields.04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation A Handbook of Business Transformation Management Methodology(15.10.2012) Uhl, Axel; Gollenia, Lars Alexander03 - SammelbandPublikation A New Dimension of Customer Centricity(Business Transformation Academy, 15.04.2012) Uhl, Axel; Hanslik, Oliver01B - Beitrag in Magazin oder ZeitungPublikation A Novel Software Toolkit for Graph Edit Distance Computation(17.05.2013) Riesen, Kaspar; Emmenegger, Sandro; Bunke, Horst04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation A UML Variant for Modeling System Searchability(Springer, 2002) Uhl, Axel; Lichter, Horst04B - Beitrag Konferenzschrift acdalis ERPProjekt Publikation Active Mechanisms for Cloud Environments(01.02.2012) Astrova, Irina; Gatziu Grivas, Stella; Schaaf, Marc; Koschel, Arne; Hellwich, Ilja; Kasten, Sven; Vaizovic, Nedim; Wiens, Christoph04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Adaptive Processes using Business Rules and Ontologies(2007) Hinkelmann, Knut04B - Beitrag Konferenzschrift