Karlen, Yves

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Karlen
Vorname
Yves
Name
Karlen, Yves

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 5 von 5
Lade...
Vorschaubild
Publikation

Teachers as learners and agents of self-regulated learning: The importance of different teachers competence aspects for promoting metacognition

2023, Karlen, Yves, Hirt, Carmen, Jud, Johannes, Rosenthal, Amina, Eberli, Tabea

This study examines the extent to which teachers' competence aspects as self-regulated learners and agents of self-regulated learning (SRL) explain their self-reported and students' perceived promotion of metacognition. One hundred and eighty-five lower secondary school teachers participated in this study. The results reveal positive direct relationships between teachers' knowledge, self-efficacy, intrinsic interest value and the promotion of metacognition. Teachers’ own SRL skills and mindsets about SRL were indirectly related to the promotion of metacognition via their self-efficacy and intrinsic interest value. This study provides new evidence of the importance of teachers' dual competence profile for promoting metacognition.

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Sind Gymnasiastinnen und Gymnasiasten mit mehr Grit erfolgreicher? Untersuchung der Zusammenhänge zwischen Grit, selbstreguliertem Lernen und Lernerfolg

2018, Karlen, Yves, Maag Merki, Katharina, Hirt, Carmen, Suter, Francesca

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Eine Forschungs- und Evaluationsstudie zum Lernen und Arbeiten in Lernlandschaften und im Regelunterricht an der Sekundarschule Seuzach

2019, Karlen, Yves, Hirt, Carmen

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Selbstreguliertes Lernen und Maturaarbeit – Ergebnisse einer Längsschnittstudie an Deutschschweizer Gymnasien

2018, Karlen, Yves, Maag Merki, Katharina, Hirt, Carmen, Suter, Francesca

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

The role of implicit theories in students' grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of a long-term challenging task

2019, Karlen, Yves, Hirt, Carmen, Maag Merki, Katharina, Suter, Francesca