Bürgi, Thomas

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Bürgi
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Thomas
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Bürgi, Thomas

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  • Publikation
    The challenges of managing cross-cultural virtual project teams
    (Emerald, 2006) Oertig, Margaret; Bürgi, Thomas [in: Team Performance Management]
    Purpose ? This paper seeks to present the challenges reported by project leaders of cross-cultural geographically distributed, or virtual project teams operating within the matrix organisation of ABC, a multinational company based in Switzerland.Design/methodology/approach ? The research is qualitative and exploratory, taking the form of inductive thematic analysis.Findings ? The key themes reported to be of significance were the challenge of leadership, managing virtual aspects of communication and developing trust. Sub-themes consisted of managing the task, managing people, managing language and cultural issues and, lastly, managing the matrix.Practical implications ? These include attention to the selection of leaders, continued facilitation of face-to-face communication in a virtual age and investment in language and intercultural training.
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
  • Publikation
    Enantioselective hydrogenation over cinchona-modified Pt. the special role of carboxylic acids
    (Wiley, 2002) von Arx, Matthias; Baiker, Alfons; Bürgi, Thomas; Mallat, Tamas [in: Chemistry - A European Journal]
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
  • Publikation
    Relation between electronic structure of alpha-substituted ketones and their reactivity in racemic and enantioselective platinum-catalyzed hydrogenation
    (Elsevier, 2002) Vargas, Angelo; Bürgi, Thomas; von Arx, Matthias; Hess, Reto; Baiker, Alfons [in: Journal of Catalysis]
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
  • Publikation
    Fallstudie MINICK AG
    (Hanser, 2000) Bürgi, Thomas; Schubert, Petra; Wölfle, Ralf [in: E-Business erfolgreich planen und realisieren : Case Studies von zukunftsorientierten Unternehmen]
    Musik am Radio hören ? und in der Folge Songtitel, Interpret, CD und Preis anfragen. Dazu braucht es eine einfache Mobiltelefon-Kurzmitteilung (SMS, Short Message System) an die Nummer 266. mobileSound von MINICK (Switzerland) AG macht aus dem Handy ein E-Commerce-Terminal. Wer will, kann gleich bestellen und findet am nächsten Tag die CD mit Rechnung in seinem Briefkasten.Die MINICK (Switzerland) AG hat seit der Lancierung im Januar 2000 mit über einem Dutzend Radiostationen, dem Kommunikationskonzern Ericsson sowie dem Internet-CD-Shop CeDe.ch eine enge Partnerschaft aufgebaut. Gewinner sind die Radiohörerinnen und ?hörer, die einen zusätzlichen Info- und Bestellservice angeboten erhalten. Sie machen vom Angebot regen Gebrauch.
    04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift