Dettling, Walter

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Dettling
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Dettling, Walter

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Mobile Communication Price Parity and index: Making Money off the poor

2016, Dettling, Walter, Hitz, Anna

The price for mobile services is the most important determinant in the way low-income households use mobile phones. Based on existing data on mobile communication prices, a global index for measuring the price of mobile communication with 2G handsets has been developed. This index allows the comparison of price levels in different countries. The first step involves defining a mobile communication basket, containing a specific amount of speech and short messaging per month. The definition of this basket is based on the OECD definition of a standard basket of monthly mobile communication consumption (OECD, 2010) and targets the consumption Habits of low income users. Two different indices are proposed. A first calculation from the years 2009 to 2012 involving the indices of 149 countries provides a useful overview of the global mobile price landscape.

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Management of a Virtual Community of Students

2002, Dettling, Walter, Schubert, Petra

Since its inception, the internet has served as a virtual meeting place for people sharing common interests. These interest groups are nowadays called Virtual Communities. In this paper we elaborate the concept of a Virtual Community of Students (vicos) who consists of different interest groups in and around Swiss Universities of Applied Sciences (UAS). Vicos is a hybrid form of a community: it combines aspects of a Learning Community as well as of a Business Community. We describe the findings of a comprehensive empirical study which addressed the main target group (the students) and which resulted into the basic concept of vicos. The key contribution of this paper is the linkage between the conceptual community design of vicos and the business model, which is needed to successfully operate vicos as a sustainable internet platform. We conclude with a description of future steps for vicos.Mehr zum JMM - The International Journal on Media Management.

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Elektronische Beschaffung - E-Business pragmatisch

2003, Dettling, Walter

Der Einkauf via Internet rückt mehr und mehr in den Fokus vieler Unternehmen. 60% der internetnutzenden Firmen geben an, das Internet für die Beschaffung zu verwenden. Ziel dieser Projekte sind nicht so sehr Umsatz- als vielmehr Effizienzsteigerungen: Bei grösserer Auswahl schneller beschaffen und gleichzeitig interne Prozesse optimieren. Dabei gehen die Unternehmen heute pragmatisch vor. Kleinere, gut abgegrenzte Projekte ohne visionären Anspruch sind heute die Realität im E-Business. Das aber mit Erfolg, wie Walter Dettlings Schlussfolgerungen aus 12 Projekten verschiedener Unternehmen zeigen.

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E-Business und KMU - Eine Herausforderung für die Fachhochschulen

1999, Dettling, Walter

Die Informations- und Kommunikationstechnologien sind dabei, nachhaltig die Strukturen der Märkte zu verändern. Es ist heute noch schwierig auszumachen, wohin dieser Prozess in der Zukunft führen wird. Trotzdem ist es für Unternehmen an der Zeit, sich auf diese Zukunft vorzubereiten. Worum es neben den technologischen Problemen auch noch geht, und wie ein erster Schritt zu einem umfassenderen Ansatz für KMU aussehen könnte, wir anahnd des Fachhochschul-Projektes "E-Business & KMU" erläutert.

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Publikation

Harvard oder Fachhochschulen?

2003, Dettling, Walter