Pavanello, Agnese
Lade...
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Pavanello
Vorname
Agnese
Name
Pavanello, Agnese
16 Ergebnisse
Suchergebnisse
Gerade angezeigt 1 - 10 von 16
- PublikationDas Menuett als Klangrede. Ein Beitrag zur Didaktik der Improvisation(Schwabe, 2024) Bernardy, Ralph; Cazaux, Christelle; Papiro, Martina; Pavanello, Agnese [in: Tanz und Musik. Perspektiven für die Historische Musikpraxis]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationTanz und Musik. Perspektiven für die historische Musikpraxis(Schwabe, 2024) Cazaux, Christelle; Papiro, Martina; Pavanello, Agnese03 - Sammelband
- PublikationStepping Away from the Notation. Reconstructing Instrumental Practices in 16th-Century Dance Repertory(Schwabe, 2023) Romain, Baptiste; Cazaux, Christelle; Papiro, Martina; Pavanello, Agnese [in: Tanz und Musik. Perspektiven für die Historische Musikpraxis]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationGaude flore virginale. A Motetti Missales Cycle from Munich, Bayerische Staatsbibliothek Mus. MS 3154 (Edition von Musiknoten)(A-R Editions, 2023) Pavanello, Agnese03 - Sammelband
- PublikationDarf man das? Historische Musikpraxis zwischen historischen Quellen und ästhetischer Gegenwart. Einleitung(Schwabe, 2023) Kirnbauer, Martin; Cazaux, Christelle; Papiro, Martina; Pavanello, Agnese [in: Tanz und Musik. Perspektiven für die Historische Musikpraxis]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationGaspar van Weerbeke, Ave mundi domina. A Motetti Missales Cycle from the Milanese Libroni (Edition von Musiknoten)(A-R Editions, 2023) Pavanello, Agnese03 - Sammelband
- PublikationTartini’s Re-Formulation Strategies in Alternative Concerto Movements(Berlin, 2022) Pavanello, Agnese; Taschetti, Gabriele [in: Giuseppe Tartini: Fundamental Questions]This chapter focuses on alternative movements in Giuseppe Tartini’s concertos. As is evident from existing autograph scores and from sources from Tartini’s circles, the violinist later composed new movements for some concertos, probably on the occasion of new performances, and in particular the central ones. This study addresses the question of why Tartini changed the formal arrangement of an existing work and whether the new movements were intended as true substitutions or mere alternatives. The aim of this preliminary investigation is to provide a first frame of reference for the study of Tartini’s works characterized by a non-univocal/variable formal arrangement and to contribute to the analysis of the works in question and their transmission.04A - Beitrag Sammelband
- PublikationGaspar van Weerbeke, Ave mundi domina(2021) Pavanello, Agnese [in: Forschungsportal Schola Cantorum Basiliensis]In: Motet Cycles Edition (MCE, Digital Edition of Selected Motet Cycles), Gaffurius Codices Online10 - Elektronische-/ Webpublikation
- PublikationThe Non-Milanese Repertoire of the Libroni: A Potential Guide for Tracking Musical Exchanges(Libreria Musicale Italiana, 2021) Pavanello, Agnese; Pavanello, Agnese [in: Reopening Gaffurius’s Libroni]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationCorellian Style in the Spotlight. A Rediscovered Version of John Ravenscroft’s Sonata Op. 1, 12(Olms, 2021) Pavanello, Agnese; Brandes, Juliane; Heffter, Moritz; Platte, Sarah; Walter, Meinrad [in: Klang und Bedeutung – Diskurse über Musik. Zur Emeritierung von Joseph Willimann]04A - Beitrag Sammelband