Vollmer, Albert

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vollmer
Vorname
Albert
Name
Vollmer, Albert

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 2 von 2
  • Publikation
    The relationships between team process variables and conflict types - a systematic review
    (09.07.2023) Merz, Nora; Vollmer, Albert; Rack, Oliver
    The increasing use of teams within organizational contexts has led to a significant stream of literature examining the impact and consequences of intra-group conflicts on team outcomes. The purpose of this review is to identify and analyze process factors and emergent states in conflict research in terms of their impact on the relationship between conflict types (task, relationship, process and interest-based) and team effectiveness. A systematic literature search was conducted resulting in 182 articles included in the second screening. The preliminary results indicate different process factors and emergent states like conflict management styles and team cohesion. The results of the review give an overview of the process variables in conflicts and can be used to identify key factors for managing conflicts within teams. Furthermore, it can guide the development of interventions and training programs.
    06 - Präsentation
  • Publikation
    Konstruktive Kontroverse. Eine Methode für partizipativen Dialog
    (DUZ Verlags- und Medienhaus, 2020) Vollmer, Albert [in: Personal in Hochschule und Wissenschaft entwickeln]
    Die Digitalisierung ist derzeit ein allgegenwärtiges Thema in der Arbeits- und Lebenswelt. Sie bestimmt auch die Zukunft der Hochschulen und Universitäten. Sie bein flusst nicht nur die Entwicklung der Hochschullehre, sondern die Hochschule in ihrer Gesamtheit. Sie betri nicht nur die Lehrenden, sondern auch die Studierenden, die Verwaltung und die Hochschulleitung. Die Themen, die dabei auf den Plan kommen, haben teilweise großes Veränderungspotenzial. Insofern besteht großer Diskussions- und Aushandlungsbedarf, der zunehmend partizipativ gestaltet werden muss. Hierfür fehlen an Hochschulen o ftmals die Methoden. In diesem Beitrag wird eine Methode vorgestellt, anhand der kontroverse Themen in partizipativer Weise bearbeitet werden können – die konstruktive Kontroverse.
    01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung