Peter, Marc K.

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Peter
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Marc K.
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Peter, Marc K.

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Das Digital Marketing Toolkit: Eine Literaturübersicht zur Identifizierung von digitalen Marketingkanälen und -plattformen

2023, Peter, Marc K., Dalla Vecchia, Martina, Dornberger, Rolf

Die digitale Transformation, die durch technologische Fortschritte und veränderte Kundenbedürfnisse vorangetrieben wird, stimuliert die Nutzung des digitalen Marketings. 11 % der Schweizer Unternehmen betrachten digitales Marketing als einen wichtigen Investitionsbereich im Rahmen ihrer Gesamtstrategie für die digitale Transformation, wobei mehr als ein Drittel der Schweizer Unternehmen derzeit in neue Vertriebs- und Marketinginstrumente investiert. Leider gibt es Umsetzungslücken zwischen Schweizer Klein- und Mittelunternehmen (KMU) und Großunternehmen (GU). Kurz gesagt, die KMU hinken den GU hinterher und nutzen im Allgemeinen deutlich weniger digitalen Marketing-Tools, -Kanäle und -Plattformen. Zu den Hindernissen, die KMU davon abhalten, mehr digitale Marketinginstrumente einzusetzen, gehören kulturelle Veränderungen, begrenzte Ressourcen/hohe Kosten, Technologie und Fachwissen. Ziel dieses Kapitels ist es, die Wissenslücke zu schließen und KMU auf der Grundlage einer Literaturübersicht einen Überblick über die wichtigsten digitalen Marketinginstrumente zu geben, um die Chancen der digitalen Technologie im Marketingbereich zu nutzen und den Abstand zu GU zu verringern. Bei der Literaturrecherche wurden neunzehn relevante Artikel ermittelt. Diese Artikel enthalten 162 Zitate von Tools, Kanälen, Plattformen und Methoden, die von KMU genutzt werden können, um die Wissenslücke zu schließen und so die Vorteile eines neuen, digitalen Marketingportfolios zu nutzen. Die vierundzwanzig individuellen digitalen Marketinginstrumente werden auf der Grundlage einer vergleichenden Analyse vorgestellt, wobei die elf am häufigsten zitierten Instrumente definiert und beschrieben werden. Es wurde Potenzial für die weitere Forschung identifiziert.

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Publikation

Marketing automation. A project framework in support of digital transformation

2018, Dalla Vecchia, Martina, Peter, Marc K., Dornberger, Rolf

While the benefits of marketing technologies in organizations were already being discussed in the 1960s, the contemporary approach to Marketing Automation has only been in existence for a few years. This chapter addresses the digital opportunities in marketing as an important component of an organization’s digital transformation initiative. Driven by various business challenges centered around the organization’s customers and market channels, the goal of this literature review is to provide an overview of the potential applications of Marketing Automation and the growing market of available software solutions. A particular focus is set on a pragmatic best practice framework for Marketing Automation that includes all major components, ranging from strategic considerations, customer journey analysis to use cases along with data management, content marketing and channel management. While there are some simple implementation opportunities, a best practice framework will support an organization to achieve its ambitious goals. However, the opportunities for Marketing Automation are still evolving as new tools and channels come on to the market.

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Publikation

The digital marketing toolkit: a literature review for the identification of digital marketing channels and platforms

2020, Peter, Marc K., Dalla Vecchia, Martina, Dornberger, Rolf

Digital transformation, driven by technological advances and changing customer requirements, is stimulating the use of digital marketing. 11% of Swiss organizations regard digitalmarketing as a key investment area as part of their overall digital transformation strategy, with over one third of Swiss organizations currently investing in new sales and marketing tools. Unfortunately, there are implementation gaps between Swiss small and medium-sized enterprises (SME) and large enterprises (LE). In short, SME are lagging behind LE and generally do not use digitalmarketing tools, channels, and platforms. Barriers that prevent SME from adopting higher digital marketing tools are cultural change, limited resources/high costs, technology, and expertise. The objective of this study is to close the knowledge gap and provide SME with an overview of the most important digital marketing tools based on a literature review in order to leverage the opportunity of digital technology in the marketing discipline and reduce the distance to LE. The literature review identified nineteen relevant articles. These articles include 162 citations of tools, channels, platforms, and methods, which can be used by SME to close the knowledge gap and thus take advantage of a new, digital marketing portfolio. The twenty-four unique digitalmarketing tools are presented based on a comparative analysis, with the eleven most often cited tools being defined and described. Potential for further research was identified.

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Publikation

Marketing Automation: A Project Framework in Support of Digital Transformation

2018, Peter, Marc K., Dalla Vecchia, Martina, Dornberger, Rolf

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Publikation

Social Media: Schritt für Schritt zum Erfolg

2020, Dalla Vecchia, Martina, Vogel, Tanja, Zachlod, Cécile, Peter, Marc K., Niedermann, André

Social Media Marketing für KMU. Mit einem Überblick der Methoden und dem Social Media Framework im Besonderen: 1. Social Media Strategie. 2. Social Media Organisation, 3. Social Media Plattformen, 4. Social Media Publikation 5. Social Media Monitoring.

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Publikation

Digital Leadership im Marketing

2017-08-29, Peter, Marc K., Dalla Vecchia, Martina