Hofmann, Michèle
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vorname
Name
Suchergebnisse
E Pluribus Unum. One Swiss School System based on many Cantonal School Acts
2019, Boser Hofmann, Lukas, Brühwiler, Ingrid, Hofmann, Michèle, Westberg, Johannes, Boser Hofmann, Lukas, Brühwiler, Ingrid
In this chapter, the authors raise the question of what makes the Swiss case worth presenting to an international audience. They argue that Switzerland is an interesting case because Swiss formal education lacks much of the structural systematization a system of mass schooling is expected to have. A close examination of the formal schooling in Switzerland reveals that every canton is given the autonomy to organize primary and most of secondary education. School structures and school legislation are mainly cantonal affairs, not guided by centralized agency or national body of law. However, given that similarities undoubtedly exist between those cantonal school systems, it is important to examine how those similarities came into being, as it is likely that the cantons are not as independent in their decision-making as it might appear at a first glance.
Militärkarrieren von ‹Bildungsexperten› zwischen 1875 und 1914
2016, Boser Hofmann, Lukas, Boser Hofmann, Lukas, Hofmann, Michèle, Bühler, Patrick, Müller, Philippe
Entwicklung und Erziehung – Eine alte Problematik
2015, Boser Hofmann, Lukas, Hofmann, Michèle, Boser Hofmann, Lukas, Bütikofer, Anna, Wannack, Evelyne
Von grossen Wahrheiten und kleinen Irrtümern, oder: Fritz Osterwalder und der Fortschritt
2012, Hofmann, Michèle, Boser Hofmann, Lukas, Deluigi, Tamara, Gabathuler, Michael, Katzenstein, Rahel, Rothen, Christina
Überlegungen zum Konzept des Fortschritts - anlässlich der Emeritierung von Fritz Osterwalder (Ordinarius für Allgemeine und Historische Pädagogik an der Universität Bern).
Sehen, Lesen, Sitzen, Schreiben. Die Konstruktion ‚des Schulkindes‘ durch die Statistik in der Schweiz im 19. und 20. Jahrhundert
2019, Hofmann, Michèle, Boser Hofmann, Lukas, Haas, Stefan, Schneider, Michael, Bilo, Nicolas
Wissentransfer zwischen Armee und Schule? Schwache Soldaten und schwache Schüler um 1900
2016, Bühler, Patrick, Bühler, Patrick, Hofmann, Michèle, Boser Hofmann, Lukas, Müller, Philippe
Können geistig beeinträchtigte Kinder erzogen werden? Eine historische Betrachtung
2015, Hofmann, Michèle, Hofmann, Michèle, Boser Hofmann, Lukas, Bütikofer, Anna, Wannack, Evelyne
Waffen im Kampf gegen Krankheiten – Transfer medizinischen Wissens zwischen Militär und Schule um 1900
2016, Hofmann, Michèle, Boser Hofmann, Lukas, Bühler, Patrick, Müller, Philippe, Hofmann, Michèle
Einleitung
2016, Hofmann, Michèle, Boser Hofmann, Lukas, Bühler, Patrick, Müller, Philippe, Boser Hofmann, Lukas, Bühler, Patrick, Hofmann, Michèle, Müller, Philippe
Lehrbuch Pädagogik: Zur Einleitung
2015, Boser Hofmann, Lukas, Hofmann, Michèle, Bütikofer, Anna, Wannack, Evelyne, Hofmann, Michèle, Boser Hofmann, Lukas, Bütikofer, Anna, Wannack, Evelyne