E Pluribus Unum. One Swiss School System based on many Cantonal School Acts
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
School Acts and the Rise of Mass Schooling. Education Policy in the Long Nineteenth Century
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
67–92
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Palgrave Macmillan
Verlagsort / Veranstaltungsort
New York
Auflage
1
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In this chapter, the authors raise the question of what makes the Swiss case worth presenting to an international audience. They argue that Switzerland is an interesting case because Swiss formal education lacks much of the structural systematization a system of mass schooling is expected to have. A close examination of the formal schooling in Switzerland reveals that every canton is given the autonomy to organize primary and most of secondary education. School structures and school legislation are mainly cantonal affairs, not guided by centralized agency or national body of law. However, given that similarities undoubtedly exist between those cantonal school systems, it is important to examine how those similarities came into being, as it is likely that the cantons are not as independent in their decision-making as it might appear at a first glance.
Schlagwörter
Schulgesetze, educational policy, Schweiz, Schulpflicht, 19. Jahrhundert
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-030-13570-6
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
BOSER HOFMANN, Lukas, Michèle HOFMANN und Ingrid BRÜHWILER, 2019. E Pluribus Unum. One Swiss School System based on many Cantonal School Acts. In: Johannes WESTBERG, Lukas BOSER HOFMANN und Ingrid BRÜHWILER (Hrsg.), School Acts and the Rise of Mass Schooling. Education Policy in the Long Nineteenth Century. 1. New York: Palgrave Macmillan. S. 67–92. ISBN 978-3-030-13570-6. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/27552