How homeroom teachers cope with high demands: Effect of prolonging working hours on emotional exhaustion

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
01.03.2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of School Psychology
Themenheft
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
85
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
125-139
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Elsevier
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This study applied the job demands–resources (JD–R) model to examine antecedents and processes leading to emotional exhaustion in homeroom teachers. We hypothesized that the demands imposed by student misbehavior, conflicts with parents, and workload would relate positively with emotional exhaustion and that prolonging working hours as a coping behavior would mediate these effects. The cross-sectional study involved self-reported questionnaire-based data of 560 homeroom teachers in Switzerland. The results of structural equation modeling (SEM) revealed that workload (β = 0.43), conflicts with parents (β = 0.25), and student misbehavior (β = 0.23) were positively related to emotional exhaustion and that prolonging working hours partially mediated the effect of workload on emotional exhaustion (β = 0.21). Conflicts with parents and student misbehavior only related to emotional exhaustion directly, and not indirectly. We discuss these findings in light of the JD–R model, teacher education, and teachers' health promotion.
Schlagwörter
Burnout, Coping
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
0022-4405
1873-3506
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
BAERISWYL-ZURBRIGGEN, Sophie, Chantal BRATOLJIC und Andreas KRAUSE, 2021. How homeroom teachers cope with high demands: Effect of prolonging working hours on emotional exhaustion. Journal of School Psychology. 1 März 2021. Bd. 85, S. 125–139. DOI 10.1016/j.jsp.2021.02.002. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32258