FHNW Fachhochschule Nordwestschweiz
  • Startseite
  • Publikationen
  • Projekte
  • Studentische Arbeiten
  • de
  •  Login
Eintraganzeige 
  •   IRF Home
  • Hochschule für Angewandte Psychologie
  • Institut Mensch in komplexen Systemen
  • Eintraganzeige
  • Hochschule für Angewandte Psychologie
  • Institut Mensch in komplexen Systemen
  • Eintraganzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How homeroom teachers cope with high demands: Effect of prolonging working hours on emotional exhaustion

Autor/Autorin
Baeriswyl-Zurbriggen, Sophie
Bratoljic, Chantal
Krause, Andreas
Datum
01.03.2021
Metadata
Zur Langanzeige
Type
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Zusammenfassung
This study applied the job demands–resources (JD–R) model to examine antecedents and processes leading to emotional exhaustion in homeroom teachers. We hypothesized that the demands imposed by student misbehavior, conflicts with parents, and workload would relate positively with emotional exhaustion and that prolonging working hours as a coping behavior would mediate these effects. The cross-sectional study involved self-reported questionnaire-based data of 560 homeroom teachers in Switzerland. The results of structural equation modeling (SEM) revealed that workload (β = 0.43), conflicts with parents (β = 0.25), and student misbehavior (β = 0.23) were positively related to emotional exhaustion and that prolonging working hours partially mediated the effect of workload on emotional exhaustion (β = 0.21). Conflicts with parents and student misbehavior only related to emotional exhaustion directly, and not indirectly. We discuss these findings in light of the JD–R model, teacher education, and teachers' health promotion.
Link
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S002244052100011X
URI
https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32258
DOI der Originalausgabe
https://doi.org/10.1016/j.jsp.2021.02.002
Übergeordnetes Werk
Journal of School Psychology
Jahrgang
85
Seiten
125-139
Zitation

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemenDiese SammlungErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemen

Mein Benutzerkonto

EinloggenRegistrieren
Erweiterter Export: CSVErweiterter Export: RISErweiterter Export: BibTeX

Kontakt

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Vizepräsidium Hochschulentwicklung
Bahnhofstrasse 6
5210 Windisch

E-Mail: irf@fhnw.ch

Über das IRF

Das IRF ist das digitale Repositorium der Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW. Es enthält Publikationen, studentische Arbeiten und Projekte.

Links

IRF Handbuch
Liste der IRF Power User
Feedbackformular

www.fhnw.ch | Impressum | Datenschutz | Urheberrecht | IRF-Reglement