Blindes Vertrauen. Die Klientenperspektive bei Corporate Volunteering

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Author (Corporation)
Publication date
2012
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Sozial Extra
Special issue
DOI of the original publication
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Series
Series number
Volume
36
Issue / Number
3-4
Pages / Duration
14-18
Patent number
Publisher / Publishing institution
Springer
Place of publication / Event location
Heidelberg
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Mitarbeitende einer Bank begleiten Sehbehinderte zu einem Konzert, Telekommunikationsfachleute verbringen einen Tag mit manisch-depressiven Personen in der Werkstatt: Corporate Volunteering (CV) gewinnt zunehmend an Bedeutung. Wie nehmen betroffene KlientInnen sozialer Nonprofit-Organisationen (NPO) diese Einsätze wahr und ist der Austausch mit Unternehmensmitarbeitenden tatsächlich ein Mehrwert für sie (wie die Theorie behauptet)?
Keywords
Corporate Volunteering, Freiwilligenarbeit
Subject (DDC)
330 - Wirtschaft
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1863-8953
0931-279X
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
FREIERMUTH, Karin, 2012. Blindes Vertrauen. Die Klientenperspektive bei Corporate Volunteering. Sozial Extra. 2012. Bd. 36, Nr. 3-4, S. 14–18. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/6290