Blindes Vertrauen. Die Klientenperspektive bei Corporate Volunteering

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Author (Corporation)
Publication date
2012
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Sozial Extra
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
36
Issue / Number
3-4
Pages / Duration
14-18
Patent number
Publisher / Publishing institution
Springer
Place of publication / Event location
Heidelberg
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Mitarbeitende einer Bank begleiten Sehbehinderte zu einem Konzert, Telekommunikationsfachleute verbringen einen Tag mit manisch-depressiven Personen in der Werkstatt: Corporate Volunteering (CV) gewinnt zunehmend an Bedeutung. Wie nehmen betroffene KlientInnen sozialer Nonprofit-Organisationen (NPO) diese Einsätze wahr und ist der Austausch mit Unternehmensmitarbeitenden tatsächlich ein Mehrwert für sie (wie die Theorie behauptet)?
Keywords
Corporate Volunteering, Freiwilligenarbeit
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1863-8953
0931-279X
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Freiermuth, K. (2012). Blindes Vertrauen. Die Klientenperspektive bei Corporate Volunteering. Sozial Extra, 36(3-4), 14–18. http://hdl.handle.net/11654/6290