Die Folgen der Digitalisierung für Mitarbeitende im Detailhandel: Steigende Anforderungen an Kompetenzen
No Thumbnail Available
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2018
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Persorama: Magazin der Schweizerischen Gesellschaft für Human Resources Management
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
42
Issue / Number
2
Pages / Duration
54-55
Patent number
Publisher / Publishing institution
NZZ Fachmedien
Place of publication / Event location
Zürich
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Die Digitalisierung führt zu Veränderungen, die auch den Detailhandel in der Schweiz betreffen. Einfache Aufgaben werden zunehmend automatisiert, gleichzeitig steigt der Anteil der Nichtroutinetätigkeiten, um Kundinnen und Kunden ein besonderes Einkaufserlebnis zu bieten. Wie nehmen betroffene Mitarbeitende die Auswirkungen auf ihre Tätigkeit wahr?
Keywords
Subject (DDC)
330 - Wirtschaft
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1664-6525
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Closed
License
Citation
JANSEN, Anne und Stefan TSCHUMI, 2018. Die Folgen der Digitalisierung für Mitarbeitende im Detailhandel: Steigende Anforderungen an Kompetenzen. Persorama: Magazin der Schweizerischen Gesellschaft für Human Resources Management. 2018. Bd. 42, Nr. 2, S. 54–55. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42315