Vermittlung von Lesestrategien im Umgang mit Sachtexten im Deutschunterricht. Vergleich von Unterrichtsbeobachtungen und Lehrerbefragungen

Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Weiterführende Grundlagenforschung in Lesedidaktik und Leseförderung. Theorie - Empirie - Anwendung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Sprachlich-Literarisches Lernen und Deutschdidaktik
Series number
Volume
1
Issue / Number
Pages / Duration
126-145
Patent number
Publisher / Publishing institution
Universitätsbibliothek der Ruhr Universität Bochum
Place of publication / Event location
Bochum
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-96955-004-5
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Gold
License
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Citation
Schmitz, A., Karstens, F., & Jost, J. (2021). Vermittlung von Lesestrategien im Umgang mit Sachtexten im Deutschunterricht. Vergleich von Unterrichtsbeobachtungen und Lehrerbefragungen. In S. Gailberger & C. Sappok (eds.), Weiterführende Grundlagenforschung in Lesedidaktik und Leseförderung. Theorie - Empirie - Anwendung (Vol. 1, pp. 126–145). Universitätsbibliothek der Ruhr Universität Bochum. https://doi.org/10.26041/fhnw-8138