Vermittlung von Lesestrategien im Umgang mit Sachtexten im Deutschunterricht. Vergleich von Unterrichtsbeobachtungen und Lehrerbefragungen
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2021
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Weiterführende Grundlagenforschung in Lesedidaktik und Leseförderung. Theorie - Empirie - Anwendung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Sprachlich-Literarisches Lernen und Deutschdidaktik
Series number
Volume
1
Issue / Number
Pages / Duration
126-145
Patent number
Publisher / Publishing institution
Universitätsbibliothek der Ruhr Universität Bochum
Place of publication / Event location
Bochum
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-96955-004-5
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Gold
Citation
SCHMITZ, Anke, Fabiana KARSTENS und Jörg JOST, 2021. Vermittlung von Lesestrategien im Umgang mit Sachtexten im Deutschunterricht. Vergleich von Unterrichtsbeobachtungen und Lehrerbefragungen. In: Steffen GAILBERGER und Christopher SAPPOK (Hrsg.), Weiterführende Grundlagenforschung in Lesedidaktik und Leseförderung. Theorie - Empirie - Anwendung. Bochum: Universitätsbibliothek der Ruhr Universität Bochum. S. 126–145. Sprachlich-Literarisches Lernen und Deutschdidaktik. ISBN 978-3-96955-004-5. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-8138