The social media monitoring process and its role in social media strategy development

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Advances in digital marketing and eCommerce. Second international conference, 2021
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Springer Proceedings in Business and Economics
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
144–152
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Online
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Social media marketing is an integral part of digital marketing. It requires a strategy, user generated content and technology applications. A review of the identified German literature unveiled eighteen social media strategy frameworks, of which only three included the component of social media monitoring. This is in contrast to the English literature, where social media monitoring is evidenced in a large literature review. The research analyses and describes the eighteen identified frameworks in the German literature, validates them against a generic social media strategy framework consisting of seven components/steps; and describes the underrepresented component of social media monitoring by suggesting a four-step process.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
DMEC 2021: Advances in Digital Marketing and eCommerce
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
29.06.2021
Enddatum der Konferenz
01.07.2021
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-030-76520-0
978-3-030-76522-4
978-3-030-76519-4
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
ZACHLOD, Cécile und Marc K. PETER, 2021. The social media monitoring process and its role in social media strategy development. In: Francisco J. MARTÍNEZ-LÓPEZ und David LÓPEZ LÓPEZ (Hrsg.), Advances in digital marketing and eCommerce. Second international conference, 2021. Online: Springer. 2021. S. 144–152. Springer Proceedings in Business and Economics. ISBN 978-3-030-76520-0. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/43098