Recognitive justice and educational inequalities. AniIntersectional approach involving secondary grade school students in Greece
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[Artikel: Recognitive Justice and Educational Inequalities: An Intersectional Approach Involving Secondary Grade School Students in Greece]
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
25.08.2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Ăśbergeordnetes Werk
Education Sciences
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
11
Ausgabe / Nummer
9
Seiten / Dauer
21
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
MDPI
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
By applying an intersectional approach, mainly through multiple regression analysis and multivariate interaction tests with MANOVA, we were able to identify that migrant students and students from families with a low educational level experienced a significantly lower degree of recognition, mainly with the forms of respect and social esteem, both in their relationships with teachers and with peers. Additionally, levels of recognition among teachers explained the large amount of variability in academic achievement and self-esteem, while higher levels of recognition among peers were a significant predictor of the respective students’ higher self-esteem.
Schlagwörter
Recognitive justice, Inequality at school, Intersectionality, Recognition by teacher
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten PrĂĽfung
ISBN
ISSN
2227-7102
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Zitation
GOVARIS, Christos, Wassilis KASSIS, Dimitris SAKATZIS, Jasmin-Olga SARAFIDOU und Raia CHOUVATI, 2021. Recognitive justice and educational inequalities. AniIntersectional approach involving secondary grade school students in Greece. Education Sciences. 25 August 2021. Bd. 11, Nr. 9, S. 21. DOI 10.3390/educsci11090461. VerfĂĽgbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3869