Recognitive justice and educational inequalities. AniIntersectional approach involving secondary grade school students in Greece

Lade...
Vorschaubild
Dateien
[Artikel: Recognitive Justice and Educational Inequalities: An Intersectional Approach Involving Secondary Grade School Students in Greece]
Autor:innen
Govaris, Christos
Sakatzis, Dimitris
Sarafidou, Jasmin-Olga
Chouvati, Raia
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
25.08.2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Education Sciences
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
11
Ausgabe / Nummer
9
Seiten / Dauer
21
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
MDPI
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
By applying an intersectional approach, mainly through multiple regression analysis and multivariate interaction tests with MANOVA, we were able to identify that migrant students and students from families with a low educational level experienced a significantly lower degree of recognition, mainly with the forms of respect and social esteem, both in their relationships with teachers and with peers. Additionally, levels of recognition among teachers explained the large amount of variability in academic achievement and self-esteem, while higher levels of recognition among peers were a significant predictor of the respective students’ higher self-esteem.
Schlagwörter
Recognitive justice, Inequality at school, Intersectionality, Recognition by teacher
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2227-7102
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
GOVARIS, Christos, Wassilis KASSIS, Dimitris SAKATZIS, Jasmin-Olga SARAFIDOU und Raia CHOUVATI, 2021. Recognitive justice and educational inequalities. AniIntersectional approach involving secondary grade school students in Greece. Education Sciences. 25 August 2021. Bd. 11, Nr. 9, S. 21. DOI 10.3390/educsci11090461. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3869

Versionsgeschichte

Gerade angezeigt 1 - 2 von 2
VersionDatumZusammenfassung
2*
2023-06-26 12:30:11
Lizenz
2021-08-31 10:29:53
* Ausgewählte Version