Motiviertes Lehren dank (kollektiver) Selbstwirksamkeitsüberzeugung

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2020
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Das Heft
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
2
Issue / Number
3
Pages / Duration
44-45
Patent number
Publisher / Publishing institution
Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Ein Kommentar über das Potenzial der Selbstwirksamkeitsüberzeugung oder darüber, was es braucht, damit Lehrpersonen über die Dauer ihrer Berufslaufbahn hinweg motiviert bleiben.
Keywords
Motivation, Selbstwirksamkeit, Selbstwirksamkeitsüberzeugung, motiviert bleiben, Lehrperson, Luuise, Weiterbildung, Forschung, Belastung von Lehrpersonen
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2624-8824
2624-8832
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
'http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/us/'
Citation
BEYWL, Wolfgang, 2020. Motiviertes Lehren dank (kollektiver) Selbstwirksamkeitsüberzeugung. Das Heft. 2020. Bd. 2, Nr. 3, S. 44–45. DOI 10.26041/fhnw-2069. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-2069