Kompetenzorientierte Bildung in der Rhythmik

No Thumbnail Available
Authors
Shuler-Hüsler, Céline
Author (Corporation)
Publication date
2016
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
4 bis 8: Fachzeitschrift für Kindergarten und Unterstufe
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
5
Pages / Duration
18-19
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schulverlag plus
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Der Beitrag befasst sich mit der Frage, inwiefern die Rhythmik kompetenzorientiert ist - und schon immer war - und insofern anschlussfähig ist an die aktuelle Debatte um die Kompetenzorientierung im Kindergarten und auf der Primarstufe.
Keywords
Rhythmik, Kompetenz
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1661-6464
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
GRAMESPACHER, Elke und Céline SHULER-HÜSLER, 2016. Kompetenzorientierte Bildung in der Rhythmik. 4 bis 8: Fachzeitschrift für Kindergarten und Unterstufe. 2016. Nr. 5, S. 18–19. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23387