Kompetenzorientierte Bildung in der Rhythmik

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Shuler-Hüsler, Céline
Author (Corporation)
Publication date
2016
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
4 bis 8: Fachzeitschrift für Kindergarten und Unterstufe
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
5
Pages / Duration
18-19
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schulverlag plus
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Der Beitrag befasst sich mit der Frage, inwiefern die Rhythmik kompetenzorientiert ist - und schon immer war - und insofern anschlussfähig ist an die aktuelle Debatte um die Kompetenzorientierung im Kindergarten und auf der Primarstufe.
Keywords
Rhythmik, Kompetenz
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1661-6464
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Gramespacher, E., & Shuler-Hüsler, C. (2016). Kompetenzorientierte Bildung in der Rhythmik. 4 bis 8: Fachzeitschrift für Kindergarten und Unterstufe, 5, 18–19. http://hdl.handle.net/11654/23387